مرگ بر خامنه ای قاتل ... مرگ بر اصل ولایت فقیه ... مرگ بر جمهوری فاشیستی اسلامی

معرفی تیپ های رزمی یگان ویژه ناجا


یگان‌های ویژه پاسداران نیروی انتظامی (یگوپ ناجا)، مهمترین و بزرگترین یگان عملیاتی نیروی انتظامی میباشد که وظیفه کنترل اجتماعات، مبارزه و برخورد با اغتشاشات و تجمعات غیر قانونی، مشارکت در عملیات‌های ویژه (گروگانگیری، بمب گذاری، طرح‌های پاکسازی و...)، و اعزام نیرو و امداد رسانی به دیگر واحدهای پلیس کشور را بر عمده دارد . ستاد فرماندهی یگان‌های ویژه پاسداران ناجا در خیابان پیروزی (میدان شهدا) تهران واقع شده‌است و فرماندهی آن بر عهدهٔ سردار سرتیپ پاسدار سیدمجتبی عبداللهی (معروف به سیدمجتبی) می‌باشد. یگان ویژه (یگوپ ناجا) از سه تیپ عملیاتی تشکیل شده‌است:

۱- تیپ یکم (یگان اول) - تیپ امیرالمومنین : مستحکم‌ترین تیپ عملیاتی نیروی انتظامی است که به نوعی یگان عملیاتی سراسر کشور محسوب شده و مقر مرکزی آن در سه راه تختی (افسریه) تهران است. کلیه گشت‌های ویژه (مرسدس بنزهای E-280 مشکی رنگ)، واحدهای عملیاتی نوپو (نیروی ویژه پاد وحشت) از زیر مجموعه‌های تیپ امیرالمومنین یگان ویژه نیروی انتظامی می‌باشند.

۲- تیپ دوم (یگان دوم) - تیپ موسی بن جعفر : دومین تیپ عملیاتی سراسر کشور یگان ویژه ناجا بوده و مقر ستاد آن در جاده خاوران تهران می‌باشد.

۳- تیپ سوم (یگان سوم) - تیپ امام خمینی : این تیپ، تیپ عملیاتی و احتیاط پایتخت (تهران بزرگ) محسوب می‌شود و مقر اصلی ستاد آن در بلوار شرقی استادیوم آزادی تهران قرار دارد. فرماندهی تیپ امام خمینی یگان ویژه ناجا تا چندی پیش (آذرماه ۱۳۸۸) برعهدهٔ سردار علی بابایی بود که ایشان به یگان دوم منتقل شده و سرهنگ پاسدار طواف جایگزین وی شد.

یگان ویژه تهران بزرگ : این یگان به طور کامل تمامی خودروهای گشت و موتور سوارهای این نیرو را که نام یگان امداد را دارند پوشش میدهند و همچنین این یگان نیروهای خود را از یگان اول و سوم جذب می‌کند و مانند بخش‌های قبل دارای نیروهای نوپو و ضد اغتشاش می باشد. فرماندهی این یگان بر عهدهٔ سرهنگ حسن عرب سرخی می‌باشد و جانشینی آن که در نبود فرماندهی مسئولیت تمامی عملیات‌ها را بر عهده دارد بر عهدهٔ سرهنگ محسن حمزه لویی که ریاست بخش مالی یگان ویژه را نیز بر عهده دارد می باشد.



0 نظرات: