مرگ بر خامنه ای قاتل ... مرگ بر اصل ولایت فقیه ... مرگ بر جمهوری فاشیستی اسلامی

نانو تکنولوژی - دانشمندان عرصه فناوری نانو



دانشمندان عرصه فناوری نانو



ريچارد. پي. فاينمن فيزيكدان آمريكايي و استاد فيزيك انستيتو كالتك در سال1959 مقاله‌اي را دربارة قابليت‌هاي فناوري نانو در آينده منتشر ساخت. باوجود موقعيت‌هايي كه توسط بسياري تا آن زمان كسب‌شده بود، ريچارد. ريچارد. پي. فاينمن را به عنوان پايه گذار اين علم مي‌شناسند. . فاينمن كه بعدها در سال 1965جايزه نوبل را در فيزيك دريافت كرد در يک مهماني شام كه توسط انجمن فيزيک آمريكا برگزار شده بود، سخنراني كرد و ايده فناوري نانو براي عموم مردم آشكار ساخت .


ريچارد ارت اسمالي استاد شيمي دانشگاه رايس در هوستون ايالت تگزاس ايالات متحده مي باشد ايشان به همراه دو نفر ديگر از همکارانش بنامهاي روبرت كورل استاد شيمي دانشگاه رايس و هارولد كروتو استاد دانشگاه ساسكس موفق به کسب جايزه نوبل شيمي در سال 1996 براي کشف فلورين شدند. ايشان هم اکنون بر روي نانو لوله هاي کربني مشغول کار است و به عنوان يک فرد خبره بر روي ايده نانو تکنولوژي مولکولي مطرح مي باشد .


روبرت اي فريتاس مدير تحقيقات موسسه ساخت مولکولي است. وي در رشته‌هاي فيزيك، روانشناسي و حقوق تحصيل كرده است و بيش از 150 مقاله‌ فني و عمومي با موضوعات مختلف علمي، مهندسي و حقوقي نوشته است. ايشان نويسنده کتب مختلفي است . يکي از اين کتابهاکه تحت عنوان نانو پزشکي منتشر شده است درباره قابليت‌هاي نانوفناوري مولكولي و نانوروبات‌هاي پزشكي در كاربردهاي پزشكي و دارويي است .


رالف سي مركل يکي از پيشگامان در عرصه طراحي و بازگشايي كليدهاي رمز نويس عمومي است . با اين حال الان مي‌توان وي را به عنوان يك محقق و يكسخنران در عرصه فناوري نانو و علم کريونيک (cryonics) بر شمرد. ايشان جزو محققين و طرفداران بنيادي است که افراد بيمار لاعلاج را براي درمان در زمان مناسب منجمد ميکند، مي باشد. ايشان معتقد است فناوري نانو پتانسيل بسيار زيادي براي درمان بيماري هاي صعب العلاج دارد. از اين رو ايشان فعاليتهاي خود را در زمينه کاربردهاي اين فناوري در پزشکي متمرکز نموده است .


كي. اريك دركسلر دانشمند و نويسنده مشهوري است كه نسبت به ساير دانشمندان علوم و فناوري نانو فعاليت‌هاي موثر بيشتري در جهت افزايش سطح آگاهي و دانش عمومي در اين زمينه انجام داده است. او كه هم‌اكنون رئيس پژوهشگاه فورسايت مي‌باشد،‌ سخنراني‌هاي زيادي در زمينه فناوري‌نانو انجام داده و سه كتاب مهم در اين زمينه نوشته است .



0 نظرات: